tisdag, juni 05, 2007

He made my day

Det blev ingen ensam öppning, som tur var. H var räddaren i nöden och ställde upp och jobbade ett halvt dubbelpass. Allt gick bra och enligt experten hon är var allt lugnt och vi hann med mer uppgifter än bara papperskorgstorkning. T.ex. la vi ner stor möda på att håva skräp i Mölndalsån. Bildbevis på chefen kan ni se själva.

Dagens roligaste nyhet leverades av bror. När han parkerade bilen hemma där i Degerfors trodde han marken var plant och la därmed inte i handbromsen. Det resulterade i att bilen backade bakåt ner i ett dike. Enligt honom förstördes bakljusen samt synliga repor därbak men annars ok. Hur pass körbar bilen nu är vet vi inte riktigt, och nya lyktor kan inte levereras till verkstan förrän nästa vecka så reparationen dröjer. Om detta betyder att bilen inte går att köra blir jag tokig då tanken var att jag skulle köra ner den, för att slippa ta tåget, på fredag efter brorsans student.
Det roliga i kråksången är att det är alltid bror som är värst med att påpeka mitt slarv då jag körde in en annan bil i väggen när jag försökte svänga ut ur innegården hemma i tuna. Vilket resulterade i en repig vänstersida, buckla samt total omlackering. Nu är han i samma situation och som jag alltid sagt, skadjeglädje är den sanna glädjen.

Inga kommentarer: