söndag, maj 27, 2007

Brad Pitt? Eller Brad Pitt?

Just nu visar både Tv3 och Tv4 filmer med Brad Pitt och Julia Roberts, Oceans Eleven och The Mexican. Och jag hamnar mitt emellan och kan inte bestämma mig för vilken jag ska se. Brad snygg i kostym, (alla vet vad jag känner för kostymer!) eller Brad i längre sexigare blont ruff. Båda filmerna har jag redan sett och ingen lockar mer än den andra. Det får bli till att zappa.

Jag slog mig nyss ner i min favoritfotölj efter att ha avnjutit pizza, första på väldigt, väldigt länge. Smakade mycket bra. Speciellt efter mitt slit dagen lång.
Idag har det nämligen varit storstädning på schemat. Och vi snackar nu alltså tok-städning. Kanske den största sen jag flyttade in, men efter att lägenheten stått tom det senaste halvåret var det mer än välbehövligt kan jag lova. Tja, det var nog inte så jäkla rent innan jag åkte heller, för den delen. Nu har jag städat i många, många timmar. Vi snackar alltså fönstertvätt, avtorkning av både hyllor, förnsterbläck, listor och vattenledningar. Och som avslutning tvättade jag golvet! Tycker det är helt på sin plats att känna sig duktigt! Men sen blev resultatet riktigt bra oxå.
Fick upp några kort på mina kära amigos, det plus de fina blommorna jag fick (blomsterbud!) av mamma och pappa i förrgår har skapat en varm hemtrevlig känsla här. Nu trivs jag jättebra. Jag lovar att jag ska försöka bevara denna värme länge. Det är nästan så att jag inte vill ha besök den närmaste framtiden då gästerna lär skräpa ner. Och jag som funderar på att anordna förfesten inför nästa veckas kaninparty.

Inga kommentarer: