lördag, mars 24, 2007

Bartender på Tele 2

I torsdags hade vi på E ett event för Tele 2.
Det var faktiskt himla trevligt!
Hämtade P en aning senare än jag tänk på grund av trakikolycka och för att jag lyssnade lite för fel på GPS'en istället för att köra som jag tänkt från början.
Lunchhämtningen i sig blev något av ett äventyr. Jag och B, projektledaren för dagen, åkte in till Sumpan för att handla mat. Parkering är ju inte min bästa buddie. Specillt inte med mammas bauta-farkost samt en smal parkering. B fick lotsa mig bäst han kunde, trots att karl inte innehar ett körkort.
Tja, parkeringen blev väl ganska snygg, problemet var att det belv en aning snävt på min sida så för att överhuvudtaget komma in och ut ur bilen. Detta betydde att jag var tvungen att hoppa in på passagerarsidan. Och alla vet att jag är ungefär lika stel som Mr. Brandeby så jag kunde ju ha gjort ett bättre intryck på B. Ett gott skratt fick vi båda åtminstonde.
Då vi var så tidigt på plats hade vi gjort allt som gick att göra i förhand såpass tidigt att vi största delen av eftermiddagen stod och glodde på varandra och drack alldeles för många gratis koppar kaffe.
Min uppgift under själva kvällen var bakom bardisken. Jag har tamifan hittat något av ett kall. Jag var ju grymmast ever!
Vi snackar inte en avancerad nivå, bara sådär lagom för en första-gångare.
Det hele handlade mest om att servera öl, cider, vin, läsk och lätta groggar som bacardi, vodka, whisky samt GT. Jag har alltid haft fördomar om att stockholmare bara dricker GT, nog fan stämmer det.
Jag hade aldrig gjort en enda GT innan, inte ens åt mig själv, men nu är jag mästaren på det.
Ok, det ska väl erkännas att mina drinkar blev en aning starka, men det var ingen som klagade eftersom de flesta kom tillbaka ett otal gånger. Sen om det berodde på mig, servicen eller alkoholen vettefan. Fick faktiskt massor av beröm av gästerna fast jag erkände att det var första gången jag stod därbakom. Men helt tappad i barmiljö är jag ju knappast!!

Idag är det återigen utgång som hägrar. Med L. Ska bli himla najs.
Var hemma hos henne i onsdags och träffade lillkillen samt hennes man. Vi snackar alltså maken. Hur skumt som helst, fan vi är ju fortfarande bara barn juh. Typ.
GT någon?

Inga kommentarer: