måndag, mars 26, 2007

Bakom mina solglasögon


Ja nu är ju verkligen våren här.
Och då jag ska till Liseberg på fredag är sommaren inte långt borta. Känns det som om iaf.
Stod utomhus i solen idag och pratade med Weddan i mobilen och det fanns nada tilltymmelse till kyla. Helt fucking underbart!!
Helt sjukt vad detta med vädret påverkar mig! Och så många andra för den delen.
Och att det nu är sommartid och ljust längre på kvällarna, det finns inga ord för hur jag känner det.

Fick ovanlighetens skulle sällskap av Anna på tåget hem till tuna då hon varit i storstaden och pluggat. Jag kände mig på så bra humör att jag tog en ytters liten shoppingtur på stan (första på jag vet inte när. Jag har fasikten inte köpt kläder sen nyår i Dublin, ja knappt då. Börjar ju blir lite dags för det nu när det vaknas vårkläder. Åh vad jag vill ha så mycket!!)
Dagen till ära blev det nya överstrykningspennor, trilla inte av pinn nu av all spänning, samt nya solbrillor. Ja, jag vet, de är liknade dem jag hade förra året. Men vafan, det är ju dumt att ändra ett vinnande koncept. Jag blev faktiskt riktigt sne när någon klåfingrig typ snodde mina i barnförrådet i höstas, dagen innan Rom-resan. Då jag verkligen om något hade behövt det. Vem vill lixom inte glida omkring i schyssta brillor i ett soligt Rom. Jaja, det var väl mest regn, men en dag hade de kommit väl till pass åtminstonde.
Så nu tänker jag njuta av vårvädret i dessa ett tag fram över.
Funderar dock på att laga miga Ralph-brillor jag köpte i LA till helgen. De känns inte lika roliga, men det är ju bra att kunna ha ett att alternera med.
Jag är känner mig grymt laddad inför det här med våren!!

Inga kommentarer: