tisdag, februari 13, 2007

Överraskningar

Snoozade läskigt länge i morse. Inte alls kul att kliva upp. Inte kom tåget i tid heller. Det hade nämligen snöat en massa under natten, och som vi tidigare kunnat konstatera så är inte sj-snö en jättebra kombination.

Hursomhelt, trots min sena ankomst, var jag supersprallig då jag lyssnat ett antal gånger på gulle-låten jag skrev om igår. Satt och smånynnade mest för mig själv hela morgonen. D bara suckade.

Sen hände något som nästan kan räknas som mirakel. D och jag kom iväg på tidig lunch!! Så tidig att vi slapp allt vad kö heter på Tv4.
Träffade M och såg Bengan, Patrick Ekwall, Tone och Max, lunchen kändes på topp. Fortsatte nynna halva vägen till kundmötet med det stora svenska företagen jag själv ring in. Fram tills vi åkte fel. Givetvis. Denna gång var det helt mitt fel då jag inte överhuvudtaget förstår hur jag läste kartan. Sen kom nästa mirakel. Vi kom i tid till mötet. Vi kom tom för tidigt och fick vänta. Ojoj, skum känsla, att slippa springa in med andan tappad långt borta.
Tror det gick rätt bra faktiskt. Kvinnan ställde bra frågor om företaget, som jag inombords kunde svara på innan D gjorde det.
D kläckte där inför henne och innan han sagt nått till mig, att ja nästan kan vänta mig sommarjobb då det vankas stor samplingsturné i hela landet. Huh? Göteborg då? Liseberg? Lägenheten? Ska jag bara lämna allt? Det kommer krävas många många funderingar runt den punkten!!
Tänkte att D var på humör på väg tillbaka till kontan droppade jag snyggt lite det I och jag pratade om igår och han var helt inne på rätt linje. Tyckte att det var självklart att jag skulle lära mig och göra så mycket som möjligt och satte sig inte alls emot att jag inte bara vill ringa. Kändes skönt, en slags samvets-klump från hjärtat bara rann av mig.

På tåget hem såg jag många kända ansikten. Det började redan in i morse då jag stötte ihop med en gammal klasskompis, men på returresan var det en av tvillingarna K, strulet, en annan gammal skolkompis som jag har återkommit till hej-stadiet, den extremt snygga killen från förra veckan och en ny förmåga, även han snygg.
Hade jag varit vaken hade jag kanske kunnat njuta mer men jag totaldäckade efter biljettkontrollen. Missade även att ringa far i Strängnäs så jag fick gå hem.
Men det var det värt. Spagetthi och köttfärssås stod på bordet när jag knatat hem!

Inga kommentarer: