söndag, februari 25, 2007

Nästan som en söndag bör vara

Det är riktigt skönt att vakna en söndagsmorgon halv tolv och känna att man verkligen sovit ut. Men ändå nästan så att man sovit för länge. Pricken över i't är att man dessutom varknar upp och mår bra. Och inga onödiga pengar spenderades under lördagen.
Smålallade omkring här i lägenheten, lite bloggar, lite nyheter, lite frukost, lite dataspel, lite mobilprat för att sedan lägga sig i soffan och se en olärorik film som endast är till för nöje. Såg The perfect Man med Hillary Duff. Mammas inköp. Don't ask me why? Sällskapade med sista glassen och en varm filt, kunde knappast bli bättre. Hade t.o.m. lägenheten för mig själv, så ingen pappa som tjatar om att man måste gå upp.

Var nyss ute på en liten vandring med hunden. Ovanligt busig denna dag. Han propsade på att hoppa i ALLA snöhögar vi gick förbi.
Var helt inne i att skicka sms där ett tag och tittar upp då två människor går förbi mig. Guess who! Strulet, jomenvisst. Allt gick så fort men jag är nästan hundra på att det är han. Lever han på söndagar? Tydligen!

Nu tänkte jag ta det lite lugnt innan far och jag åker till badmintonhallen, men lugnt blev knappast ordet. Sen jag kom in igen har hans käft glappat på i hundraåttio och har någon medicin för öronskav, let me know!

Måste innan jag sticker tipsa om en ny stjärna på blogghimlen!

Inga kommentarer: