söndag, februari 25, 2007

En liten tävlig

Jag följer med stor glädje och entusiasm bloggtoppen där jag ser hur många unika läsare jag har varje vecka resp. totalt. Ytters intressant måste jag säga! Varje gång jag går in blir jag både glad och förvånad då jag ser att besökarantalet stadigt stiger.
Tyvärr förstår jag inte till fullo det här med unika besökare, mer än jag förstått att det handlar om enskilda datorer. Om någon läser bloggen kontinuelligt påverkar detta tydligen inte statistiken om det görs från en dator.
Jag är fullt medveten om några stycken som läser bloggen, men jag kan knappast gissa mig till hundra olika personer. Känner jag överhuvudtaget alla?

Nu; det skulle vara roligt om ni kunde lämna en klurig ledtråd i kommentarerna om vem du kan tänkas vara så jag får ett hum. Gissar jag rätt ska du få ett litet, litet pris.
Den jag gissar rätt först på för ett litet större pris.

Skulle det vara så att vi inte känner varandra kan du väl ändå lämna en liten ledtråd om dig själv.

Det var allt för ikväll. Nu ska jag hoppa i säng. Eller åtminstonde spela spindelharpan.

Godnatt vänner!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har rött hår, glasögon, 192 cm lång och mitt namn börjar på T och slutar på edde. =)

Inte den som är den! sa...

Hahaha...du skulle ju inte avslöja vem du är, bara ge mig en ledtråd. Nu kan du inte vinna ett pris, tyvärr. Men ett tröstpris kanske :P

Anonym sa...

"Gammal" lisebergare som bytt ett å mot ett ä i PV...

Anonym sa...

Det är unika besökare per 24h... alltså samma dator blir registrerad varje nytt dygn. Så de som läser bloggen varje dag registreras en gång per dygn.

/IT-jouren