tisdag, januari 23, 2007

Uteslutningsmetoden

Läser att biljettkontrollanterna löpt amok nere i Götet.
Någon som är förvånad?
Vi vet alla att tidiningar å andra sidan är rätt duktiga på att endast nyansiera den enas sida, gärna den svage. Jag har sagt det förrut och jag säger det igen; ingen rök utan eld.
Det må ha varit på 9ans spårvagn ute i Angered! Men de där människorna, som dock gör sitt jobb - kan diskuteras hur j*la bra - verkar rätt kåta på nån form av handgemäng. Har vi inte alla någon gång bevittnat hur de går på som ångvältar.
Nä, jag var inte med på vagnen själv så jag grundar mina åsikter endast på den enes version. Han kanske blev provocerad, vad vet jag, men jag känner en gnutta hum i kroppen min.
Av den kvinnliga kontrollanten dessutom. Och hur många sånna finns det?
Jag tippar på att det är den lilla blonda. Den enda kvinna jag sett i kontrollantuniformen, men även där kan jag ha fel. Så kom nu inte med en förtals-anmälning tack.
Men det är sanneligen misstänktsamt..

Inga kommentarer: