tisdag, januari 30, 2007

I-landsproblem löses bäst med champagne

Nu är det såhär att jag inte förstår mig på min nya Ipod.

Inte ett dugg!! Inte någonstans!!
I söndags när jag laddade den med musik fick jag in ca 175 av de 292 jag ville ha in. Några lyckades jag inte med alls och vad T berättat för mig beror det på att de har ett annat fil-format. Så långt hade jag förstått. Tyvärr kunde man inte konvertera om dem utan jag får sätta in skivorna på nytt i datorn så skulle tydligen rätt format komma av sig själv i Itunes.
Problemet är att alla skivor finns i gbg. Suck!
Ok. Sen har jag förstått att nu är minnet fullt och det är bara att acceptera.
Men hur gör man när man vill lägga in nya låtar och ta bort gamla ur listan?
Inte fan vet jag. Jag förstår inte det här! Det är mycket mer komplicerat än den gamla mp3-spelaren.
Nu skulle jag ha Mr. M. och T här brevid mig som förklarar vad som händer, medan jag försöker lösa detta med ett glas champagne.
Far firar för att han har fått ett nytt jobb på en ny skola i Västerås.
Grattis grattis!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och iPod som är så lätt att förstå =)

Anonym sa...

Ta bort auto-sync med ditt bibliotek så funkar ipoden precis som din gamla mp3-spelare.

Drag'n'drop till ipoden och delete-knappen för att ta bort.

Lätt som en plätt.