onsdag, januari 31, 2007

Dom säger att det är lillördag

Dagen började inte bra. Inom loppet av fem minuter hängde sig min ipod, jag kunde inte ringa telebanken och tåget fick vagnproblem vilket resulterade i närmare tre kvarts försening.
Det blev lite bättre när jag väl kom till kontoret och fick in en offert på sju siffrigt belopp.
Lunchen som ska ge näring var torr och knappt existerande och att leta reda på en människa att tala med på ett av Sveriges största företag, som dessutom har egen eventavd. är inte dagens lättaste. Varför fattar inte D grejen? Man ska inte ge sig på berg när det finns smågrus, som pappa brukar säga.

Annars är jag i allmänhet låg och har extrem hemlängtan i synnerhet. Det startade igår efter samtal med Chokladhjärtat, fortsatte med msn'ande med Nyponrosen och slutade med samtal från parkvård. Jag vill bara åka hem. Hem till min egen lägenhet, till min egen säng, till min egen stad där jag hittar överallt, till mina egna kompisar där man inte behöver säga något, till mitt eget Condeco och till mitt vanliga liv. Lösningen är ändå inte att åka ner i helgen, känns så fjuttigt att bara vara där ett par dagar. Jag hade nog antaligen bara streckt ut mig i min breda säng, där man inte behöver oroa sig för att slå i knäna i väggen när man vänder sig i sömnen, och endast gått upp för att gå och fika eller hänga framför tv'n.
Dessutom känner jag mig låg för jag vet att bror är nere. Det finns inte mycket jag kan göra här i etown, men han vill varken komma hem eller att jag kommer upp i helgen. Måste hitta på en kompromiss där.

Nu tänkte jag sätta mig ner och se vad jag kan göra med Ipoden. Givetvis drog batterierna ut imorse och jag hade säkert inte kunnat spara dem lite om jag inte hade fått hjälp av C. Helt klart dagens hjälte! Dessutom bjöd han på det roligaste utbrottet på länge vilket resulterade i veckans hysteriska skrattanfall. Han är för söt den där C.
Tack Mr. M, jag ska tänka på det du skrev när jag kommer igång, men jag tror inte att det är fullt så lätt. När man väl kommer igång med programmet kanske. Men inte just nu när jag känner mig i en slags övergångs fas mellan två program. Vi får se vart det hele slutar.

Inga kommentarer: