tisdag, december 05, 2006

Praktik dag 1

Är det här verkligen det jag har gått med på? Att varje morgon gå upp senast halv sex för att sätta mig på tio i sju-tåget? Det var jag inte riktigt beredd på. Men nu efter morgonens erfarenhet, nä resan och allt i sig gick bra, så vet jag att det vore det bästa. Tåget går direkt till sthlm utan stopp, och det är kanske värt det.
Mycket folk överallt, t-centralen kan vara något av en mardröm när man precis vaknat upp ur dvalan på tåget å ska ta sig ut till Hjorthagen. Som resten av stan, typ. Även om inte de ska åt exakt samma håll, men alla måste genom t-centralen känns det som. Lite som brunnsparken eller nordstan hemma.
Hursomhelst, iväg kom jag och fram hittade jag. Förmiddagen var väl inte speciellt effektiv. Satt och lyssnade när D ringde runt till företag och jag antecknade, hängde med i datasystemet och försökte lära mig säljteknik.
Åt lunch på SVT med halva företaget. Utsökt fisk kryddat med några s.k. kändiar. Haha, vikken start på veckan.
Tillbaka på kontoret fick jag äntligen min egen dator och mail å sådär och till slut fick jag börja ringa på egen hand. Nervöst i början, men jag känner att det finslipas efter varje samtal. Jag har fått i uppgift att ringa ett stort prestigefyllt företag som jag verkligen verkligen vill dra in, men den tänker jag vänta med lite grann tills jag känner mig riktigt säker och kan låta totalt övertygande så att de vill att vi fixar deras personalfest!! Det hade varit grymt!!
Slapp tunnelbanan och säkert det försenade tåget hem, för mor kom nämligen å hämtade mig. Sov någon stund i bilen på väg till etuna, så nu är jag återigen pigg och allert för att ta tag i kvällens aktiviteter.
Men sova tidigt ikväll är ett måste, även om jag kan sova en liten extra stund på tåget imorn.
Fast, imorn är det ju ingen vanlig dag....

Inga kommentarer: