onsdag, december 06, 2006

Födelsedag

Årets bästa dag kan vara något av den bästa på flera år. Eller, jag ser väl alltid att ha skoj på vad jag anser är årets viktigaste dag, min födelsedag. En dag då jag verkligen inte skäms för att vara egoistisk. Nej, jag erbjöd mig inte ens slänga skräpet eller diska idag på praktiken! Jag anser att jag idag inte behöver.

Jag har märkt att jag är alltid väldigt duktig på att nämna hur det går för mig att komma upp efter nattens sömn. Jag ber om ursäkt, det är oftast inte intressant eller ens relevant, men jag har gjort det i så många år när jag skriver dagbok så det har blivit en vana.
För sista gången då. Upp bra i tid, iväg lagomt innan tåget gick och det var inte mycket folk på så det var ingen strid om sittplasterna som igår.
Kom först till jobbet, och förmiddagen flöt på som bara den.

Lunchen var riktigt trevlig. Blev bjuden dagen till ära, den intogs idag på TV4. Riktigt gott, även om det blev fisk idag med. På eftermiddagen var hela kontoret samlade på 4-fikan så de passade på att sjunga för mig. Hur kommer det sig att just det momentet är så pinsamt? Det finns ju andra tillfällen då all uppmärksamhet är riktad mot mig och som jag kan hantera, men varför kan jag inte göra det med det här?

Rullade runt på stan efter jobbet och avslutade sthlms-dagen med firande/fika med fyra klasskompisar som varit söta och köpt mig en liten tårtbit och placerat ett värmeljus på. Helt sockersött.

Dagens totala tid hemifrån blev till slut fjorton timmar. Tro inte att jag kommer i säng i tid idag heller. Men det beror helt på min nya present, en ny dator!!! Så i framtiden slipper jag radera massa text/siffror i inläggen. Men jag kan inte lova att jag stavar rätt för det.

Och så var jag precis på väg att lägga mig när jag läser Helgas blogg, och vem firas där om inte moi! Blev riktigt rör av både bild och text. Tack ännu en gång snälla söta du Helga!!

Nä, nu måste jag verkligen sova...det börjar bli knappt om sovtid nu, nästan bara fem timmar kvar. Suck. Jag tror jag är för speedad för att somna.
Det kommer märkas imorn......

Inga kommentarer: