onsdag, december 20, 2006

Nu är det jul igen...

För jag har gått på jullov. Och jag har alla detaljer runt om mig, kyla, vitt på marken, adventsljusstakar men det fattas en gran och julklappar jag sitter och trycker på. Men jag åt första julbordet idag. Innan vi for iväg på lunchen D, M och jag tänkte jag säga att jag kunde tänka mig äta var som bara jag slapp julbord för jag ville vänta till på söndag. Alla tre var mest sugna på tv4 men där slapp jag inte undan eländet. Satsade stenhårt på laxen och var även djärv att jag provade sill i någon form av sås. Där fick jag en positiv upplevelse. Tyvärr måste jag erkänna att jag inte riktigt kunde identifiera smaken så jag kan inte be mamma köpa den till julafton. Ja, nästa gång jag kommer äta där är det väl rätt troligt att det blir i sällskap av Michaela som då börjat sin praktik just där. Ska bli spännande, det ser jag fram emot.

Hade bara förmiddagen på mig på kontoret för på eftermiddagen jobbade på E's sista julfest för säsongen. Denna gången ute i Sundbyberg för ITT Flyg. Ett företag världsledanade inom något så spännande som pumpar till avlopp om jag förstod det hele rätt. Fick skjuts dit av pojkarna så att lokalisera en tunnelbanestation halvvägs in på natten när jag skulle hem var inte att tänka på. Dessutom missbedömde jag tågtiderna så när jag skulle tillbaka in till city för att ta tåget hem tog jag en "bulle" som de envisas säga här, något jag själv aldrig kommer forma oralt ur munnen!! Någon form av motta måste det finnas! Innan jag for hemåt erbjöd sig P att betala taxiresan om jag behöll kvittot. Jojatackar, gratis lunch och taxiresa och jobb för lön inom loppet av nio timmar av företaget måste jag erkänna mig nöjd med.

Förövrigt gick det mesta på julfesten relativt smärtfritt för min del. Tappade iofs en hel bricka med glögglas i golvet så det blev krasch och bang för att sedan slänga bitarna i en plastpåse. Kanske inte var dagens mest uppskattade ögonblick när det upptäcktes. Men jag slet på och jag fick mycket beröm innan jag gick. Alltid trevligt. Hann tom berätta mina planer och tankar om den fortsatta praktiktiden under våren och P verkade tycka det var ok.

Tänk att det bara har gått två veckor sen jag började och jag är redan slut. Kan kanske bero på mina tidiga mornar men om jag känner så här nu vågar jag knappt tänka på första veckan i feb. Då man bara jobbar på och på och inte har någon ledighet att se fram emot förrutom helgen som alltid går för fort. Men det ska jag inte tänka på nu, här ska det sovas ut imorn. Hade en dålig natt som var, vaknade tre gånger. Redan kl elva igår kväll efter en timmes sömn pep mobilen till och jag var helt säker på att det redan var morgon så lampan och radion åkte på för att jag inte skulle slumra om. Och någon liknade fortsatte det resten av natten.

Nej, imorn tänker jag vakna utvilad och mentalt förberedd att trängas med tons av människor som är på julklappsjakt samtidigt i Västerås. Måste hinna med att skriva en önskelista till päronen oxå trots att det handlar om fyra-fem saker. Men jag har iaf listat ut vad jag ska köpa till resten av familjen och jag är rätt nöjd över mina beslut. Nu gäller det bara att hitta dem oxå!!

9 dagar kvar mina vänner!! 9 dagar...

Inga kommentarer: