tisdag, december 19, 2006

Det var inte kokain

Som föll tung utanför fönstret strax innan vi lämnade kontoret jag och I. Suck och pust, då var det dags igen. Snön. När det ligger på marken, inte är tö eller slask och när det inte blåser bitande i kinderna, ja då kan jag ev gilla snö. Annars blir jag mest trött och dagdrömmer efter solen och uteserveringar med lättklädda människor som sippar rosé.
Nej, kappan räcker inte längre, vill ha min gås NU! Men jag får ge mig till tåls, snart kan jag hämta den. Tror att det blir till att bära mössa imorn bitti. Frågan är om jag ska använda den jag gillar fast den är ljusblå och totalt omatchande min svarta kappa, jag verkligen avskyr den färgkombinationen! Nästan så att jag föredrar rosa och rött. Nästan! Eller ska jag se om jag kan gräva fram en annan mössa i en annan färg i mammas garderob. Med mössa tillkommer dock smärre hårproblem, det kommer ju inte funka med vilken frisyr som helst. När jag kvällen innan planerar nästkommande dags outfit tänker jag även ut hur jag ska ha håret. Jag antar att jag har något att klura ut nu ikväll.
Dessutom ska jag jobba på ännu en julfest imorn så det gäller att kläderna är bekväma att jobba i. Och jag som funderade på kjol, klart man vill vara lite fin när det är "julavslutning". Allt detta innan jag tackade ja till jobbet och marken blev vit av snö och temperaturen var lägre än imorse.

10 dagar mina vänner!! 10 dagar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag såg dig i tidningen idag =)

/Tedde