torsdag, december 28, 2006

Nedräkningen har börjat...

Det är ett dygn kvar tills vi alla åker, jag och my gang till Dublin, mor och hennes crew till Rom och killarna som ska till Thailand. Många blir det som flyger iväg. Stackars pappa som ska vara ensam hemma i hela fem dagar. Inte ens Ibzen ska vara hemma utan förflyttas ut till Kvicksund. Farsgubben ska jobba på nyår, låter inte som det mest ultimata.

Förberedelserna inför resan är i full gång. Har inhandlat sånna där eluttagskonverterare, band till klänningen och varit och besökt frisören. Blev nästan bländad av håret som fick en oväntad ljus färg. Man skulle kunna säga att slingorna nu är ett minne blott och det är mer jämnfärgat blont. Hahaha, skumt, jag som fortfarande ser mig som mörkhårig med blonda slingor, jag får nog tänka om lite. Okända människor skulle nog beskriva mig som blond. Hahaha...

Sprit, groggvirke, snacks och dekorationer är inhandlade för ikväll. Nu ska jag bara städa iordning lägenheten. Den är egentligen jäklig dammig men jag tänker fuska och ta där det syns och köra en rejäl storstädning när jag kommer hem, kvällen kan ju innebära rätt mycket skit.

24 timmar mina vänner!! 24 timmar...

Inga kommentarer: