lördag, december 23, 2006

Julen är här...

Julklapparna är äntligen inhandlade. Kan checka av julstädingen på listan. Mamma gör julmaten så det luktar mest sill i hela lägenheten. Granen är på plats, men den ser väl lite tunn ut måste jag säga. IRL ser den lite mer grann ut. Kom upp oväntat tidigt i morse för att jag skulle kunna vara på stan strax efter tio för att slippa alla hjorder av människor som likt mig panikhandlar. Mina ärenden gick så fort att jag har missuppfattat tiden resten av dagen. Redan kl två hade mycket gjorts men det kändes som hon var fyra-fem. Skumt. Skönt på ett sätt att ha bestyren avklarade, men vad ska man göra sen?

Så det blev film i päronens säng och sen hade vi någon form av pizza-glufsande hela familjen. Vem kunde ana att det i Eskilstuna fanns kebabpizza i klass med Degerfors?
Nä nu saknar jag Göteborg och Liseberg (skumt att det är sista dagen det är öppet idag, i kroppen känns det som det kommer vara öppet ännu längre när jag kommer hem) så jag ska nog titta lite på Lotta på tv för att få lite såndär go stämning änna.

Inga kommentarer: