söndag, december 24, 2006

Jag har nog varit snäll för det blev många klappar

Nu känns det som om julen är över. Vi har ätit mat och delat ut julklappar.
Maten intog i år för första gången efter Kalle. Varför skulle vi egentligen stressa och äta innan när vi inte är speciellt hungriga? Så jag tog befälet och bestämde att vi skulle krydda maten med hunger och äta efter Kalle, även för att dagen skulle bli längre. Dessutom ville jag allra helst slippa "Kan du vissla Johanna" som jag är så förbannat trött på.
Så efter en massa lax, ägg och potatis tittade jag lite på Oceans Twelve innan jag somnade in i djup powernap. Mamma kom och väckte mig och ville ha julklappar fast för min del hade vi kunnat vänta ännu längre.
I tomtens säck hittade jag detta:

* Svart mössa - bra för kalla sthlmsdagar
* Svarta vantar - tror jag slarvade bort den ena av mina gamla på tåget så nya var på sin plats
* Vita hängseln - passar utmärkt till min ganster-outfit imorn
* Pengar till Dublin - skall spenderas mest på Starbucks. Och kanske en ev öl. Eller fler...
* "Snabba Cash" - jag har väntat sen jag vaknat på att få börja läsa, men har inte lyckats än
* Presentkort på tågkort i jan och feb - skönt då sparar jag nästan sex laxar
* Desperate Housewifes-spel - nyfiken och vill börja spela men den vill inte starta
* 5års dagbok - den senaste tog slut på min födelsedag
* Gästbok - skall invigas på festen
* Svart slips - alltid bra att ha. Nu leder jag slipsligan mot bror med 2-0. Hahaha...
* Godis - i tomtesäcken imorse

Nu tänkte jag sätta mig ner å fixa lite sköna låtar men mammas internetsladd vill inte fungera i mon gamla dator så jag blir tvungen att installera det där programmet på den här fina nya datorn. Kan väl erkänna att jag är inte riktigt nöjd med det.
Sen är det Snowroller på Svt. Självklart kommer jag sitta klistrad.

Btw, tycker jag att Ingvar Oldsberg är en klockren julvärd. Han är en riktigt mysgubbe. För min del kan han komma tillbaka nästa år.

Inga kommentarer: