fredag, december 22, 2006

Ett steg närmare hem...

Har precis bokat tågbiljetten hem på tisdag. Jag har hela tiden varit medveten om att jag ska åka hem på annandagen men inte riktigt förstått när det är. Nu är det ju bara några dagar kvar och det har inte sjunkit in i huvudet än. Vill faktiskt vara kvar här en liten stund till. Som vanligt. Men vad ska jag göra här, gå och dra fram tills jag börjar jobba igen? Det kommer bli skönt att komma hem när väl tågresan ner är överstökad. Nu börjar ju även det dra ihop sig till den stora resan. Sjukt fort som vanligt. Om en vecka närmare bestämt. Ojoj, hur ska det här sluta egentligen. Mycket ska hinnas med innan, främst till festen.

Julfest för Liseberg igår. Försöker pumpa P på skvaller och det går ju sådär. Antingen är han duktigt på hålla käft eller så var det som vanligt, inte mycket att hänga i granen även fast de verkar ha haft rätt skoj. Det som har berättats för mig har jag ingen anledning att skriva om här för alla som vet vilka det berör och som läser detta var nog på plats och bevittnade händelsen/erna.

Nu sitter jag och väntar på mamma, förhoppningsvis kommer vi iväg till Västerås idag för julklappsinhandling. Nu vet jag vad jag ska köpa till familjen och även tre andra smågrejer. Eftersom jag nu har levt lite glassigt och på päronens beskostnad de senaste veckorna känns det som veckans som kommer utgifter ändå vara stora för min tunna csn-plånbok. Fast jag fick idag lön för Eniro-jobbet. På hela fyrahundra spänn. Yeah, i'm a rich bitch!! Eller inte!!

8 dagar kvar mina vänner!! 8 dagar...

Inga kommentarer: