måndag, november 13, 2006

Tjejkväll

G var lite deppig så hon kom hit tidigare under kvällen. Tillsammans blev vi båda deppiga pga bristande närvaro av asholes som killar. Men vi bestämde oss för att faktiskt låta oss för en gång skull vara lite nere just på grund av detta. Det hela slutade med att vinet nu e uppdruckigt och vi är inne på uppföljaren av Bridget Jones Dagbok. Som om vi inte har sett dessa många gånger innan.

Frågan vi har ställt oss flera gånger ikväll är, vad är det för fel på killar eller om de inte är fel på dem, vad gör vi för fel? Något måste det ju uppenbarligen vara eftersom här sitter vi, två underbara singlar en måndagskväll och dricker vin och deppar. Något står ju verkligen inte rätt till.

Jag blir återigen arg på mig själv för att återigen ger mig hän åt fel kille. Eller i detta fall, killar. De två som den senaste veckan fått min värld ur balans. Åtminstone den ena. Jag vill inte ha honom som seriös pojkvän men då han är det hetaste jag sett de senaste åren, iaf här i Göteborg, så måste jag ju vilja ha något mer än uppmärksamhet. Ett rejält jävla, intensivt, upphånglande mot en vägg att börja med!!
Den andra är mer av ett pojkvänsmatrial men ibland undrar jag vad han sysslar med. Vad jag minns var det jag som startade någon form av dålig sms-lek; inte svara förrän dagen efter. Då ville jag bara inte svara på en gång, men nu har det blivit mer en regel än undantag. Jag vet inte ens om jag är intresserad. Återigen uppmärksamheten kanske. Men eftersom jag reflekterar över detta måste det ju vara något. Så, är det mitt fel, var det jag som startade det hela från början?
Varför inte bara skicka sms så fort man läst det första?
Överhuvudtaget, är våran relation något att fundera på? Jag var iaf inte den som startade, han var den som var mest på från början!
Men det är jag som sitter här nu, helt fucked up!
Det var ingen som nämnde det i kontraktet när jag gav mig in i leken. Och jag gillar det inte!

Men, jag har stora planer för imorgon. Jag återkommer. Förhoppningsvis utan några dumma funderingar på det motsatta könet som sätter mig så otroligt ur systemet. Vilket jag inte gillar. Uppenbarligen!

Inga kommentarer: