torsdag, november 23, 2006

Roadtrip med släkten och tjejerna

Den första roadtrippen gick mot Taxinge Slott och dess julmarkand tillsammans med mamma, moster och morbror. Ovanligt att för första gången kunna ta del av en utan att vara en del av den. Bäst var nog att man slapp Christer Sjögren och alla hans femton låtar. Inte heller O Helga Natt hördes i olika versioner, kort sagt, det spelades ingen julmusik! Ok, två tomtar mötte oss på slottsuppfarten när vi kom, exakt vilken jullåt de spelade minns jag inte, alltså var det ingen som sönderspelas på Liseberg. Skönt med andra ord.
Snurrade omkring där bland tanter 60+, julbockar, tomtar och korv- och muststånd. Jag gick mest omkring och insupte slottsmiljön och tittade på lokalerna. Slott har alltid facinerat mig. Köpte en fin rosa halsduk, hallon- och laktritskola, bröd med smak av tomat, vitlök och basilika och wasabiärtor. Ikväll har jag lärt mig att man inte ska äta allt för många sånna. Halsen mår inte helt ok. Jag vill inte ens tänka på morgondagen.
Den berömda fika-buffén i slottsbyggnade inbjöd till en lång kö av ivriga fika-pensionärer men efter ett brandlarm valde vi det lugna cafeét i en av flyglarnas källare.

Åkte direkt till IKEA Västerås med Anna, Kristin och Gabriella innan jag knappt kommit tillbaka till stan. Alltid trevligt med resor med tjejerna!! För min del blev inköpen begränsad till mina favoritdoftljus, Tindra. Hittade dem i nya glas vilka kommer passa min inredning alldeles förträffligt när de är nerbrunna. Att vi fyra lyckades med att använda endast en vagn under shoppingturen är ett under. Tjejer och IKEA trodde jag skulle innebära hyrning av släpvagn för att frakta hem allt efteråt. Vilket vi slapp. Denna gång!

Imorn åker jag hem till Göteborg via Degerfors och på köpet får jag en styck mamma. Måste
först till brorsans skola då mamma och pappa ska på brorsans kvartsamtal. Har man kvar sånt? Jaja, måste erkänna att jag kommer nog gå med på det där mötet, oavsett vad bror säger. Är rusktigt nyfiken på skolan, vad lärarna säger om honom och att chansen finns att stöta ihop med några av hans kompisar som jag aldrig träffat förut är rätt stor. Måste lämna Eskilstuna senast 06.30 vilket betyder ytterst tidig uppgång som i sin tur kräver tidigt läggdags ikväll. Efter packning och att betala räkningarna. Som hela tiden skjuts upp för jag vill inte se slutsumman.

Lika bra att ta tjuren vid hornen! Alltså lösa lite suduko nu. Nä jag skojar...

Inga kommentarer: