torsdag, november 23, 2006

Praktikintervju

Var uppe tidigt igår och förberedde de två intervjuerna jag skulle på i Stockholm. Helt i onödan. Ingen av de frågorna man brukar förvänta sig som jag var beredd på ställdes.

Började med lunch med en kompis från Göteborg. Mycket trevligt trots den knappa tiden. Det var ju ett lunch-möte, då brukar det ju gå rätt fort. Men jag blev bjuden, alltid trevligt!
Inhandlade ett läppglans som planerat, ville hitta ett mer rosa, men jag nöjde mig med Chanels 83 Magnifique. Hittade en ännu mer rosa nu på deras hemsida. Tyvärr kunde inte NK erbjuda den.
Fortsatte ut till Globen där jag träffade E.H. Intressant möte, väldigt lugnt och tryckt så. Verkar bättre än förväntat.
Sen bar det av över halva innestan till Hjorthagen för att träffa E. Inte som jag trodde men ändå väldigt bra. Ingen av de gav något svar utan jag får vänta idag och ev imorn oxå.

Funderade på vilket jag helst skulle vilj ha och det kan jag nu helt ärligt inte svara på. Båda var mycket bra, men på olika sätt. Vem vet, jag kanske inte får något alls.

På vägen tillbaka till stan tänkte jag att jag skulle besöka Urban Outfitters som öppnade sina portar i Sverige igår. Men tunnelbanevagnen var överfylld med människor så jag orkade inte knô mig ut. Det lär ju ha varit hur mycket folk som helst där oxå. Får ta det nästa gång jag kommer upp. När det nu blir.
Åkte till centralen och köpte tågbiljett istället. Och oj, vilken kaos det var där. Tror att det var ett tåg från gamla Göteborg som ställde till det hela. Själv kom jag iväg några minuter försent men väl i Läggesta hade tåget fått en kraftig smäll av något och behövdes undersökas. Så där blev vi kvar i yttligare tjugo minuter. Suck. Fick skicka hem pappa ensam som stod och väntade på mig vid stationen i Eskilstuna. Istället fick jag Kristin att komma och hämta mig.

Sen var vi tio stycken som provade det nya stenugns-pizzerian. Mycket trevligt resultat, pizzan var oväntat god. Även sällskapet gjorde intrycket på resultatet.

Avslutade kvällen med att se Flight 93 med pappa. Frågar mig ännu en gång varför jag ser sånna filmer då jag bara blir mer och mer flygrädd för varje gång jag flyger. Och snart bär det av igen. Idag är det bara 36 dagar kvar. Längtar...

Inga kommentarer: