onsdag, november 08, 2006

Guldläge - nu ett minne blott

Igår var det dagen D. Eller G kanske jag skulle säga. Det var dagen då Guldläge skulle gå av stapeln. Och visst blev det så, om än under andra former än vad som var tänkt från början.

Stressade under dagen med städning av mitt hem för att innan festen på Chez Amis kunna bjuda mina kära klasskamrater på lite Champagne-mingel som tack för bra jobbat med projektet. Många flaskor var inköpta och alla glas var välfyllda mest hela tiden. Meffen hade gjort tunnbröd med rullar som var smarriga men lukade spyor imorse efter en hel natt i rumstemperatur. Trist för dem som inte ville komma. Desto mer bubbel till oss. Men säger de nej till bubbel som är gratis är det deras problem.

Kom till Chez Amis en aning sent än vad som var tänkte. Som projektledare är det kanske bäst att komma innan gästerna, men jag tror det gick bra ändå.

Styrde upp lite av den ekonomiska biten där sådär lagom halvlullig, men löste problemet ändå. Chez Amis ägare John är verkligen supertrevlig och tillmötesgående. Pengarna finns nu hos dem, dock lite senare än vad de tänkt, men det löste sig bra ändå. Att personalen är så himla trevliga gör att jag kommer definitivt gå dit fler gånger!! De kommer ursprungligen från Vasastan å det vette fan om det blir mindre besök där nu när Chez Amis är ett ytterst bra alternativ.

Taco-buffen var god även denna gång. Det var inte så mycket folk som stod på listan men det var väntat. Stämningen var trevlig, musiken var bra och jag hittade en kille från Event06 att snacka med en bra stund. Han var trevlig och utgav sig för att vara en sån kille tjejer inte trodde fanns. Överanalyserande, försiktig och lugn på den fronten. Måste ändå ställa mig kritisk till det hela hur trevlig han än var. För finns det verkligen sånna killar? Spelade han ett spel eller är han verkligen sån? Hursomhelst fick jag en jättegod drink av honom, det e bara att buga!

Förföljdes av en liten fjotisbrud som stendiggade mig. Jag blev något av en idol, eller hur hahaha, vilket märktes när jag drog de lamaste skämten och hon asgarvade. Dessutom hjälpte jag henne igenom en, enligt henne, jobbig situation. Klart man ses som cool då.

Tyvärr slutade kvällen inte riktigt som jag tänkt. Att en klasskompis hoppar på flera andra i klassen och skapar en sån stämning som är hotfull var inte riktigt planen. Det slutade med att tårar fälldes, utkastade klasskompisar och fyra tjejer som förtvivlade delade på en latte på 7-Eleven. Men vi skrattade åt det dropliga imorse när vi alla lagom bakis kom lunkande till skolan.
Den elaka är idag inte den populäraste i klassen. Men hur kan man ens börja hetsa så många i när man vet att de kommer att vända sig emot en. Är det inte bättre att avsluta skoltiden på bra fot, och hålla käft de tre sista dagarna. För stämningens skull?

Ibland står jag där och förstår ingenting.

Inga kommentarer: