söndag, november 26, 2006

Den flörtandes Duracellkaninens återkomst

Det kunde man inte tro när dagen började. Inte ens senare när jag började jobba. Eftersom det regnade största delen av eftermiddagen var det ingen rush till isbanan. Så mina åtta arbetstimmar innebar största delen av att sitta på ass’et och leka ordlekar, diskutera de vanliga Lisebergs-problemen, lösa suduko och att äta godis och brända mandlar.

Det var efter arbetet då det hela började. Slutade ganska sent så förfestandet började först nära midnatt. Vi insåg att vi hade lite tid innan vi skulle ner på stan så vi ödslade ingen tid med alkoholen. Vilket resulterade i att dörrhandtag ramlade ner från balkongen på gatan och lite taxikö-gruff. Första målet för kvällen var Smaka där flera från parkvård redan befann sig. Drack kaffedrinkar och Malibu Cola vilket skapade någon form av rabalder från paret jag stod och pratade med. Jag upptäckte ju den förra helgen så inte vet jag att det är värsta 80-tals drinken. Men de var iaf hur trevliga som helst. I slutet av samtalet visade det sig att hon kom från Strängnäs men vi hann aldrig ta reda på om vi har gemensamma bekanta då mitt gäng drog vidare. Och som vanligt lämnade mig ensam.

Nästa anhalt blev Sticky. Varför det egentligen? Jag hade ju aldrig föreslagit stället direkt. Sa ju igår morse till Johan att man går inte dit längre men ändå gör jag det själv. Hade trevligt även om vi var där bara vad som kändes som en kort stund.
Efter häng utanför ett tag med kompisars kompisar bar det av på efterfest. Det var där den gamla klassiska Duracellkaninen gjorde sin comeback efter några års vila. Det var nämligen jag som stod för underhållningen de sista timmarna i form av dansuppvisning version onykter. Tur att vissa blev underhållna då värden inte var helt nöjd med att tio fulla puckon ramlar in och härjar fram till sjutiden. Då for Chokladhjärtat och jag hem med en morgonbuss. Fick en aning problem med smärta på vissa ställen precis innan vi kom hem. Läskigt och en tydlig varningsklocka på att jag kanske inte kan härja som jag gör.

Slutsatsen av kvällen var att jag hade skitkul. Men idag fick jag andra känslor när jag fick berättat för mig vissas versioner om vad jag egentligen sysslade med igår. Mina vänner anser att jag flörtade otroligt mycket med en viss person, jag förnekar det för jag upplevde det inte alls så. Alltså måste det ha varit totalt omedvetet och helt utan baktankar från min sida. Jag pratade inte ens så mycket med honom. Själv tyckte jag att jag flörtade med någon helt annan, vilket inte alls uppfattades. Mina vänner vet vad jag tycker om kille #1, därför förstorar de upp hela situationen. Det är ok för att de kan jag prata med om vad jag känner och anser men vad tror han och hans kompisar? Vill fan inte att gårdagens händelser ska förstöra något i framtiden för att vissa tror sig veta.
Jag är kanske bara trött och förhoppningsvis oroar jag mig bara i onödan.

Inga kommentarer: