fredag, juni 30, 2006

Skyltning & kladdkakor

Dagen måste ha varit säsongens hittills varmaste. Rann en och en annan svettdroppe där ett tag. Tror tom att jag senare på kvällen fick en släng av solsting. Men det e ju verkligen supernice att solen äntligen är här, nu när jag ska byta avdelning!
Dagens äventyr bekämpades på området ett i parken. Detta innebar saker som klotter-borttagning och skyltning. På dagen! Med Palm! Första skyltningen på den ena tavlan gick bra, värre blev det när vi skulle skylta om Rondo-tavlan. När jag vevat ner den nästan helt brast kedjan det sitter fast i. Lyckligtvis föll den inte mycket och ingen skadades, men det kommer ta ett tag innan den är användbar igen. Och det pga mig som vevade ner den. Hahaha jag e ju bäst på att skylta...

Fotbollsdax igen. Tyvärr var Tyskland vinnare. Sopade ändå med tysk-vännerna Palm och Isabel som fick glädjas lite. Jag hoppades på Argentina och vid straffarna var jag rejält nervös.
Kan inte riktigt bestämma mig för vilket lag jag hoppas möter Brasilien. Det står mellan Argentina, Tyskland och Frankrike. England och Italien lite så där inom parantes. Ett lag e ju nu borta, kommer bli svårt att bestämma mig.

Avslutade kvällen med bak. Jajamensan, fixade kladdkaka hos Ney, som vi ska bjuda på imorn på jobbet då båda lämnar avdelingen, för en stund.
Konstig färg hade den när vi tog ut dem ur ugnen. Hm....hur ska det här gå. Får lita på Ney som säger att det inte går att misslyckas. Jag tror på att de blir best ever!

Dags att sova strax, i min tomma lägenhet. Jag och dammtussarna. Måste hinna med några suduko-pussel innan. Somnade efter 02 i natt och det e inte akuellt nu. Har ju ändå öppning imorn, och som det ser ut nu blir det ett efterlängtat besök på Vasastan på kvällen. Som jag väntat. Det finns vissa planer på fortsatt utgång till Nivå. Den som lever får se hur det blir med det....

Inga kommentarer: