söndag, oktober 02, 2011

Henrik Lundqvist

I fredags hade mycket gärna befunnit mig i Göteborg, i Scandinavium närmare bestämt. Frölundas match mot New York Rangers. Lundqvist mot Lundqvist. Henrik mot Joel. Lyckan infann sig när bror meddelade att matchen visades på SVTplay. Så förstå min ilska och frustration när skärmen var svart men det inte var något fel på ljudet. Hyllningarna av Henke, den stora underhållningen, missade jag förfärat. Men jag kom på att jag kunde se matchen även i mobilen så det lilla sista hann jag se. Det var värt allt, att se en tagen Henke och höra läktaren skandera hans namn. Hans ödmjukhet inför småkidsen efter matchen var rörande och mötet med SVT-intervjuaren tillsammans med brorsan mycket underhållande.
En bra star på min detox-helg helt enkelt!

Inga kommentarer: