tisdag, oktober 18, 2011

Britney fucking Spears


Söndag kväll. Stjärnan i stan. Gaymaffian på plats, Piffiga i täten. Undertecknad inte långt efter, ackompanjerad av Bonde. Plats för skådespelde; Globen. Hur; mätta efter grekisk middag. Status; laddade till tänderna. Miss Britney Spears på scenen. Love it love it love it.

Upplevelsen; okej, det är ingen superstjärna i den bemärkelsen som toklevererar skönsång och dansshow utan dess like. Hon mimade och dansade både dåligt och ganska tråkigt. MEN! Jag förlåter henne, cause it's BRITNEY bitch! Jag hade glömt hur mycket jag gillar henne och vilka hits hon skjutit ut de senaste tretton åren. I jämförelse med Circus-turnén för två år sedan var det här ändå en stor, klar förbättring. Showen var mer avskalad och huvudpersonen var mer på scenen. Även om hon hela tiden körde samma klassiska Britney-moves om och om igen var hon ändå närvarande. 2009 kändes det som att hon mest åkte runt alt. satt ner större delen av tiden då hon var på scenen, samt att det var större fokus på klädbyten. Nu var kostymerna minimala med shorts och bh eller korsetter, tråkigt javisst. Oerhört ospännande.

Hade låga förväntningar och inte alls lyssnat in mig på senaste plattan. När jag hör låtarna nu ångrar jag mig. Hade med stor sannolikhet fått mer ut av konserten då. I helhet, det var kanske inte värt mycket mer pengar än vi la ut men det var absolut värt tiden och upplevelsen. Igår var jag nästan kär i kvinnan!

Efter konserten blev det först hotelldrink och sedan Patricia. Stjärnan och jag, som de söndagsfestare vi är, stängde nästan stället. Under tiden hann vi med apdålig DJ, suspekta raggningsförsök, schlager och bästa dansrummet. Vad mer än Danny och Justin Bieber behöver man en sån kväll? Ja, mer Britney i högtalarna då...




Inga kommentarer: