lördag, oktober 22, 2011

Är detta ett skämt?

Hade tänkt att lägga mig som ett snällt barn efter Skavlan. Sen började The Game. Hade inte sett den tidigare och anledningen som höll mig uppe till en början var favoriten Michael Douglas. Men den var ju sjukt bra så jag kunde inte stänga av tv'n. Efteråt ville jag veta mer om filmen så jag startade kvällens wikipedia-session. Hittade även info om mitt favorit-tvhus som också fick tjäna som MD's hem i filmen, Filoil. Namnet säger kanske inte mycket, men om jag säger Dynastin-huset trillar nog polletten ner. Ännu mer wikipedia och google på det.

Vad. Får. Jag. Veta??

Att det ligger ungefär 30 minuter från lägenheten där min bror bodde under sin tid i USA. WHAT? Och det här får jag reda på NU! Jag har redan massvis, jobbig längtan tillbaka. Jag behövde inte riktigt denna dos salt i mitt sår. Som jag verkligen, verkligen hade velat åka dit och fotografera framsidan. Vilken lycka! Vilken dröm att få ta en guidad tur inomhus (jo, jag vet att interiören inte är den samma, Dynastin filmades i LA)! Jaja, jag får vara glad att google ligger i närheten och därmed dokumenterat området både snyggt och bra. Så att sånna som jag kan sitta och sucka åtta tusen mil bort.

Last time on Dynasty...

Inga kommentarer: