lördag, juli 30, 2011

9 timmar kvar..

Såhär kul har jag en lördagkväll kl. 23.23.

Etunagänget firar J i Sthlm, grannarna har fest, bror förmodar jag hänger med sina ladies...
Det finns många alternativ till hur en lördagskväll kan, och ska, spenderas.
Jag sitter i soffan, något ledsen i hjärta och själ.
Tittar ut över väskorna som börjar bli färdigpackade. Faktum är jag i stort sett klar för idag. Det sista som ska ner är småplock och alla badrumsgrejer som åker ner när jag är klar i morgon.
Att sova hade varit ett roligare alternativ, sova sådär riktigt skönt. Blir inget sånt inatt då tåget går tidigt. Visst, mitt fel, mitt val av avgångstid...

Min säng, mitt hem, mina saker, min stad, mina vänner, mitt Liseberg, min trygghet...
Vi ses igen om en månad, om så bara för en kort helg!


P.s Hur kommer det sig att jag nu kommer vara tvungen att släpa med mig 9 st(!!!!) väskor och två stora påsar? Jaja, ok, inte allt samtidigt, det går att packa ner i varandra. Men ändå...

Inga kommentarer: