söndag, februari 13, 2011

Vemodigt

Jag tror, att exakt nu befinner sig min lillebror på SFO på väg hem. Hem till Sverige. För gott. Han är klar med sina år på Foothill College och känner sig mer än redo att komma tillbaka. Jag vet varför han åker hem och jag stöttar hans beslut och förstår honom fullt, men det är ändå sorgligt tycker j a g. Någon som absolut inte har med det att göra. Dels för att en era är över (och jag är ju rätt känslig med sånt och avslut) men också för att jag inte kommer ha någon att besöka som anledning, trots att jag inte hade några planer få fler resor just dit. Det är jättekonstiga känslor. Även om jag visserligen saknar honom sjukt mycket och samtidigt är glad att han kommer hem då avståndet inte blir så stort. Kanske har avståndet dessa år fört oss närmare. Älskar min lillebror!

Inga kommentarer: