tisdag, februari 22, 2011

Två flugor på smällen

Dörrknackningen fick sin förklaring, badrumsdörr-knarrningen likaså puts väck. Grannen bredvid mig lånade vänligen ut lite smörjmedel för att bli av med det förbannade ljudet. Så jag misstänker starkt denne vars syfte igår var att få tyst på dörren. Det tackar jag för.


Det är satans kallt hemma hos mig en kväll som denna. Även otroligt tråkiga program på tv. Planerar därför en stärkande dusch och därefter bums i säng. Hade klockan inte varit typ eftermiddag hade jag somnat, men då jag inte vill riskera att vakna klarvaken kl. 01 väntar jag i mitt stilla sinne på dagens BB. Och äter en nougatpralin. Eller två - det är allt som finns kvar av pappas present. Som en liten efterrätt till dagens köttbullar med mos, kanske något av det simplaste men godaste som finns. (Eller så var det det varma moset på falu rågrut med kallt smör som gjorde grejen, en av mina laster helt klart!)

Då tackar jag för mig denna tisdag! Godnatt.

Inga kommentarer: