söndag, februari 20, 2011

Sorg - glädje - sorg - glädje?

Har kanske drabbats av en liten urladdning från igår kväll och idag känt mig tråkig, trött, småsur och mest blaaah. Kan eventuellt vara lite pms, svårt att avgöra utan bråk, om det nu måste innehålla sånt. För att höja humörnivån några snäpp har jag lyssnat på peppande musik. Jag har aldrig varit något speciellt fan till Martin Stenmarck men Everybody's changing är ju en av 00-talets viktigaste låtar för mig och tillsammans utgör de två en härlig kombination. Därför har den gått på repeat hela helgen och fått mig på riktigt bra humör.
När jag hittade videon på youtube blev jag nere igen. Dels för att saknaden efter mitt eget älskade tivoli, mitt eget "hem" blev påtaglig och för att videon i sig är lite sorglig med en ensam Martin på Gröna Lund endast i sällskap av sina ballonger. Vackert (sommar, sol, grönska och ett öde tivoli - det är vackert för mig!) men sorgligt. Typiskt att den är inspelad just i en nöjespark eftersom det är just vad orginalet symboliserar för mig. Gosh, nu blev jag deppig igen!

(Jag får spela den på Spotify utan video på högsta volym för att peppa mig själv och för att ta mig samman!)

Inga kommentarer: