lördag, februari 19, 2011

Inför Mello - delfinal 3

Dåså, snart en halvtimme kvar till tredje delfinalen. Sitter här ladda hemma, det blir en lugn kväll för min del. Var nyss nere på stan och inhandlade myssnacksen så jag är redo men rätt frusen. Temperaturen idag var inte att leka med. Fast det var den snygga konduktören på vagnen hem så det var helt klart värt!

Jag har lyssnat in mig på några av bidragen och naturligtvis är Eric Saade favorit nummer ett, the one and only. Har sett fram emot denna delfinal mest av alla. Alltså, han är ju så gaaalet snygg. Lite trött på hans person är jag dock då han verkar mest dryg, men han är svårt* fin att titta på. Sjungandes i rörlig bild är helt klart favoriten.

Men back till de övriga. Sara Varga påminner om Lisa Ekdahl och jag tror nog hennes bidrag kan gå vidare. Shirley's Angels uppträder med en typisk mello-låt som absolut släpps på Rix Fm snart. Fast det kanske beror på att hon alltid är gångbar där. Sara Lumholdt var lite tråkig, Sebastian's låt sa mig ingenting, Linda Sundbland lär absolut också spelas på radio och The Playtones lär väl ha stöd i ryggen av tittare från Dansbandskampen, rätt klatchig låt men ändå ingen schlager. Vilket lär funka. Då är det bara Simon Forsberg kvar och då kan jag erkänna att den har jag inte ens orkat lyssna igenom. Förbaskat tråkig start. Kanske kan han överraska ikväll och det hade ju varit kul.

Mina tips blir nog till slut Saade, Sara Varga och The Playtones. Det fjärde bidraget står mellan Sebastian och Sara Lumholdt. Fast jag vet inte..

Du kan alltid få vara min lilla manboy, anytime!!


* = nya modeordet på kontoret...

Inga kommentarer: