lördag, februari 12, 2011

Hänt i veckan

I onsdags var jag tillsammans med Knutte på Nordiska Museet. Stockholms i särklass häftigaste och vackraste byggnad enligt mig. Jag är rätt lyckligt lottad som varje dag får åka förbi denna gigant till byggnad som byggdes av Artur Hazelius. Vi såg lite utställningar om möblerade rum, dockhus, traditioner och om dandyn och mode bland annat.

I hissen på väg upp...

Gustav Vasa hälsar välkommen in i den gi-gan-tiska entrén.

Imponerande värre...

Det finns klänningar och det finns klänningar...

Jag fick mitt hatt-begär iform av fina pillerburkshattar av olika modeller...

Lite nobel-middag med drottningen kanske...

Dukning från 17-1800-tal...

Nostalgiska minnen från min barndom i form av ett dockhus från Lundby.

Förr i tiden var det större modeller som gällde. Ju äldre versioner desto större skåp.

Inga kommentarer: