söndag, februari 06, 2011

En helg med Kristin

Har haft en skön och avslappnade men ändå aktiv helg tillsammans med fina Kristin, långväga ända från Eskilstuna! Efter veckor i höstas då jag så snällt fick bo hos henne gick det alldeles för lång tid innan vi sågs vilket vi nu tog igen. Lördag morgon kom hon tidigt därav blev första anhalten frukost på café. Vi promenerade fram och tillbaka till Söder för promenad och fikas skull, åt sushi till middag och gjorde Rocky Roads inför Mellon - kvällens höjdpunkt.



Humöret var på topp och vi var rätt taggade, så till den milda grad att när allt startade missade vi lite av början tack vare utsprutad bubbel och brända, rykande popcorn som spred...mindre behaglig doft i lägenheten. När allt la sig myste vi framför bidraget, lår mot lår - just like the old days. Att Danny gick vidare var ju föga förvånande och även om jag gillade Swingfly också så var nog favoriterna ändå Le Kid och Jenny Silver.


Idag blev det en skön promenad, både runt ön och in till stan. Strålande sol och vårkänslor i luften, människor med solglasögon men lite för isigt på sina ställen och kraftig vind. Men det är bara detaljer.


Efter en liten vilostund hemma fick jag en snilleblixt, jag ville möblera om. Snälla Kristin gav mig bärhjälp och kvällen innebar damm-jakt och finputsning. Det blev rätt bra, trots att jag inte gillar kohuden, men i brist på annat. På bekostnad av en rejält avbruten nagel, o jag som kämpar hårt med att hålla dem långa för en gångs skull! En bukett tulpaner och lite ljus så blir det kanon. Helt plötsligt fick jag en massa utrymme. Kanske till dans eller varför inte lite socialt umgänge? Eller båda två?

Inga kommentarer: