tisdag, januari 25, 2011

Some US&A-shopping

Om vi ska ta och prata lite tjejiga saker som avhandlas under semestrar. Shopping! Det blev inte så mycket, men ändå det som stod på listan. I stort sett. Mer om det nedan. Denna sista resa var den ekonomiska biten mer vigd åt upplevelser, mat samt hyrbil. Självklart blev det många kassar av småkrafs från Walmart och Target såsom förbrukningsvaror. Dels för att jag tycker det är roligt med reseförpackningar av allt, sedan är det oftast galet billigt. Produkter som finns hemma i Sverige finns här för en tredjedel av kostnaden. Som jag sparar tänker jag.
Här kommer:

Ett av två par skor. Söta ballerina till sommaren. Ett par jeans och något vitt upptill och dessa. Kanon säger jag! Med på bilden min bunkring av tandborstar. De kostar en dollar styck. I vilken affär hemma hittar med dem för inte ens sju kronor, va?
Egentligen var planen att införskaffa nya Converse också. I alla butiker som sålde dessa var min storlek slutsålda. Dessutom stötte jag på otrevlig personal i jakten och när jag väl hittar en par som faktiskt passade var tyget smutsigt. Inga andra ex fanns inne, istället tyckte säljaren att jag skulle köpa en blekpenna eller tvätta dem. Aldrig jag gör sånna saker för ett par nya skor!! Inte tänker jag inleda ett förhållande med ett par skor genom att tvätta dem. Neva evvva! Då de också var dyrare än i andra affärer kunde jag dock tänka mig köpa dem billigare trots allt, så jag försökte pruta för första gången i mitt liv. Utan resultat. Vi pratar nu ett par skor för 50 dollar (vilket ändå är halva priset jämfört med Sverige) men då de generellt kostade 39-45 dollar i andra affärer samt var smutsiga inledningsvis tappade jag suget. Plus en arrogant butiksföreståndare på det hela. Frågan är om stoltheten knäcker surheten att få betala sjuhundra kronor här hemma till våren?

Inget USA-besök utan Abercrombie. Mjukisarna flög jag behagligt i på väg hem så de tappade doften lite, men halsduken jag har framme och använder har kvar det bästa av bästa!
Funderade på att själv köpa parfymen men det får bli brors present med sig hem när han kommer.

Förbrukningssakerna part III. Att en dubbelt så stor flaska med TRESemmé-schampo/balsam kostar cirkus 21 kronor är banne mig skrattretande. Hade bagaget haft obegränsad viktgräns vid incheckningen hade jag köpt på mig till år framöver.

Lite bling och tingeltangel också. Armband, halsband och världens kanske plastigaste klocka. Men billig var den. Me like!

1 kommentar:

Anonym sa...

billigt är ju gott! Superfina skor :) Dom kommer du bli så fin i vännen!