lördag, november 27, 2010

Gammal är äldst!

Fredagsmys med chips och tv här hemma. Säsongspremiär av favoriten På Spåret. Programledarna klockrena som vanligt men E v S var oväntad blek. Hoppas hon kommer starkare i nästa match, tillsammans med tvåfalldige vinnare S Holm borde det la inte vara för svårt.

Sedan Skavlan. Vilket visade sig skulle bli höjdpunkten av dagens tv-tittande. Såg ni? Svtplay om inte är att starkt rekommendera. Lasse & John från Sällskapsresorna (Stig-Helmer & Ole that is) - John alltid lika mysig. Gripande berättelse av en av överlevande från planet som kraschade över Anderna på 70-talet, historien som sedan blev filmen Alive (som av någon anledning alltid visas i samma veva jag ska ut och flyga. Jag tar det som ett tecken att han är med i programmet idag när jag köpt just flygbiljetter!) Otroligt inspirerande att höra det riktigt hemska och hur han såg på det hela, tog sig igenom tiden där uppe helt öde och hur han hanterat det i efterhand.

Sist men inte minst, det är här det peak'ar, intervjun med Robbie W och Gary B från Take That. De var så söta och ödmjuka att se hur de två idag kommit över schismerna från back in the days och vilken respekt de har för varandra idag. Avslutade programmet med ett uppträdande och jag blev såå såld på låten, The Flood. Fick veta att den kanske inte är den purfärskaste i stan, men det var första gången jag hörde den och den berörde mig redan där och då. Inte efter ett antal genomlyssningar som vissa andra låtar. Det är så det ska va! Den går redan på repeat här nu. Tur att hörlurar finns så jag slipper störa grannarna onödigt mycket!


Har de inte åldrats med en jäkla massa värdighet? Är det inte fortfarande väldans, väldans heta? Jag känner mig återigen 12, får flashbacks från språkresan -95 då Back for good blev resans låt. Mark är lika förbannat söt, Robbie bara helt underbar, Gary inte så dum faktisk, men sen var det någon av de två andra (den skägglösa) som var helt fabulöst snygg! Vad är det han heter, tre namn kan jag ju utesluta. Hjälp!

Inga kommentarer: