söndag, oktober 24, 2010

Planning a trip

Ibland händer det här i Stockholm att vissa bekanta dofter slår emot mig, dofter som påminner om älskade New York. Jag har kommit fram till att det är en sån trivial sak som avgaser som gör mig påmind om svunna tider. Och därför älskar jag dessa vindpustar som slår emot mig.

Hittade ikväll galet billiga flygbiljetter till bror inom en snar framtid. Åh, jag vill, jag vill, jag vill. Måste bara förankra dessa planer hos högsta hönset som styr mina vardagar. Nu förtiden, när jag innehar ett "riktigt" jobb är det inte bara att sticka har jag förstått. En smärre nackdel mot säsongs/timjobb. Men jag tror det går att lösa.

Är så otroligt sugen på riktigt god guacamole, handgjord vid bordet precis innan servering. Platsen för dessa himelska besök är Chevys. Kanske den bästa mexicanska restaurang i alla fall jag varit på. Visst, lite tacky kanske men så värt det. Jag vill dit nu, nu, nu!!

1 kommentar:

Karolina sa...

Marika, berätta lite mer om de där flygbiljetterna? När hade du tänkt åka? :) Saknar dig!