tisdag, oktober 19, 2010

En lördag i badande sol

Det är verkligen ett höstväder som ligger som en hinna över Stockholm idag. Regn och blåst och misstar jag mig inte blev det nog allt mörkare tidigare än vanligt. Dessutom utfärdas snövarning inför imorgon. Då får jag passa på att iklädd mina mysigaste kläder, tända ljus runt mig blogga om den ljusa och färgglada turen runt ön jag gjorde i lördags. Det var soligt och varmt på sina ställen, fina löv på träden men ändå saknade jag de röda inslagen. Rätt svar på frågan jag ställde nedan, var jag befann mig, är trots den lantliga utsikten mitt i centrala stan, mitt på Djurgården. Precis utanför mina knutar.



Waldermarsudde, prins Eugens bostad då det begav sig.




Vatten - stan är full av vatten!

Manillaskolan, en statlig skola för döva och hörselskadade barn!

Första reaktionen, åh vad lång och smal jag var.
Andra reaktionen, åh nej, vi har invaderats av ufon!

Random Carl Milles-staty. De är ganska många lite här o var på ön.

Täcka udden - tjusigt värre. Användes i dag i representations-syfte. Det finns gott om coola, fantastiska och intressanta byggnader här omkring. Jag vill veta mer, mer, mer, mer om deras historia. Tänk om väggarna kunde tala!

Jag råkade på svanar och en massa änder på Djur-gården.

Färgsprakande!

Rosendals slott.

Slät kastanj, underbart att hålla i under promenad.

På andra sidan gräset, nej vattnet, Diplomatstaden, några av landet dyraste villor.

Kuknäs...*ursäkta* Kaknästornet.

Solen gjorde Strandvägen till en fantastisk kuliss.

Inga kommentarer: