måndag, maj 10, 2010

Stuck in the middle with....skräp!

Efter nio timmar har jag fastnat. Orken har tagit slut. Men jag har hunnit med en hel del under dagen, sovrummet är klart, hallen likaså och balkongen är vårklar i väntan på blommor, utsmyckning, dynor, sol och värme. Jag har handlat, tvättat och rensat bland skohögen och slängt många par. Nu är den stora frågan hur och om jag ska möblera om i vardagsrummet. Jag är för tillfället tillbaka i ursprungsläget med soffan längs väggen och den långa "fotpallen" (har ingen koll på vad det faktiskt heter) har lyfts fram så att det blir en schäslong. Visserligen lite ostadig men ändå. Fast jag är inte säker... Jag har också funderat på att byta plats på tv-bänken till motsatta sidan av rummet, men inte där är jag säker heller. Problemet är att jag inte kan se i huvudet hur det kan se ut och jag tänker inte släpa fram och tillbaka möblerna.

Jag får tänka och framför allt känna på saker under Det kungliga bröllopet. Får se vad jag kommer fram till...

Inga kommentarer: