fredag, mars 26, 2010

300 Hanover St, Palo Alto, CA - 1 Infinite Loop, Cupertino, CA


Gosh vilka två dagar. Det har varit från toppglädje, eufori och lycka till frustration, irritation på gränsen till tårar. Igår - våffeldag, löning, värme, vårkänslor, HAJ'en-dejt, stor shoppingrunda. Idag ilska, oförståelse, konstiga besked men allt har sakta, sakta klarnats upp och alla små knutar är nu mer eller mindre upplösta.

När jag gick ner till stan igår kände jag att livet var bra härligt. Vår i luften, pengar på kontot och en dag fylld med massa härliga människor. Började dagen med en ny vårjacka och en scarf från H&M's senaste kollektion (vilket släpptes sekunderna innan jag kom till butiken, fjortisbrudarna var som galna och slogs om de åtråvärda plaggen - jag gick lugnt upp till jackavdelningen och kände inte av någon hets. Hittade scarfen i lugn och ro när hjorden spritt ut sig till affärens alla omkläningsrum.). Mötte upp HAJ'en, inhandlade ä n t l i g e n min nya kärlek, på gott och ont, macbooken. Yes, nu får jag också vara med i klubben! Därefter sopp/tårtbuffé på Steinbrenner, firande av just vår, löning och framför allt lyckad genomförd detoxkur kan vi säga. Just bra start att börja med
tårbuffé. Värre skulle det bli...
Efteråt mer shopping och än idag har jag ont i händerna efter allt jag till slut släpade hem.

Hem, en timme SATC och första försöket att förstå min nya dator. Gick sådär. Weddan, Vickan & Nivvan kom över för våffelfest på eftermiddagen (ska man fira får man väl gå ut ordentligt?) och kvällen gick inte helt enligt planerna då jag och datorn inte alls ville vara överrens. När klockan inatt slog två fick det vara nog och även idag har jag suttit klistrad här och försökt överföra filer från den gamla pc'n, synka med mobilen, fixa inställningar och först nu kan jag berätta att jag och maskinen själva är i synk. Nu känns det bra! Nu kan jag snart (förhoppningsvis) själv börja prata i lika positiva termer som jag hört andra göra.
Lite luft har jag ändå fått idag trots mängden timmar inomhus datoriserande, var en tur hos bästa frisören med kravet - bort med alla mörka slingor som känns vinter och mörker, gör mig ljus som sommaren!

Jo, om någon undrar vad jag menar med rubriken. Från HP till Apple. En bilresa på 16 minuter, en vaneresa på 16 timmar?





Inga kommentarer: