måndag, december 21, 2009

Vilka veckor!

Från sol på California street via ett ekorrhjul i upptempo till julmys hemma hos föräldrarna i Eskilstuna på tre veckor. Intensivt har det minst sagt varit den senaste tiden och jag vill återigen inte blogga om att jag bara jobbar. För det har jag inte ens orkat. Men nu är jag här igen och om det är back on track återstår att se. Lovar något gör jag inte, för ärligt har det varit ganska skönt att inte ägna bloggen större tid men nu när jag är ledig händer förhoppningvis mer roliga saker som sedan kan återberättas här. Som sagt, mest work and no play på tapeten men några roliga saker har jag hunnit med.

* Jag fyllde år - årets viktigaste dag således - och det firades lugnt på jobbet men jag kände stor kärlek från de runt omkring mig. Avslutade arbetsdagen med grattissång i snarlik flashmob-style då ett gäng jag tidgare släppt in sjöng fin Happy Birthday-sång som hade gjort Stevie Wonder stolt. Stämmor och allt med avslutande fudge-present. Glad i hågen avslutade jag därefter hela födelsedagen med mysigaste fikan med Stjärnan, min stjärna!

* Haft släktbesök och dinerade på nya Manana borta vid Stigbergstorget. Åktur i tornet med utsikt över juliga Göteborg och present toppade besöket.

Blomogram inför den stora dagen börjar bli tradition nu. Ursäkta den kassa kvalitén.

* Mina matlagningskunskaper har ökat ett par steghål när jag tillverkade egen (favorit)quesedillas med tillhörande salsa (också egengjord) samt gucca. Hemliga ingridiensen? Koriander! En ny stor favorit. It's the shit som sagts förr.

Snyggt blev det, förrutom sjukt gott. Kanske lite för vattnig salsa, men man lär sig...

* Fortsatte kökskunskaperna på Lucia då bakning stod på schemat med HAJ'en. Inte bara bra blev det utan dofterna satt i lägenhetens tapeter många dagar efteråt.

En av mååånga plåtar!

* "Praktikdag" på attraktion veckan innan avslut hann jag med. Jag fick inte bara följa med förträffliga föreståndare utan även vara med på några attraktioner och se hur det gick till där. Spetskompetensen ökar markant som TvH skulle sagt!

* Ny säsong med HG har kickats igång trots denna julledighet. Längtan till 7 januari är därmed stor. Nytt år så därför lär vi får lägga till med nytt namn, RG säger jag!

* Jag har gjort lite av en "Carrie"! Återupptäckt biblotekets möjligheter. På en månad har jag nästan plöjt åtta-nio böcker. Jag älskar att man kan förboka och få alla önskade böcker utplockade. Hämtningen går på en halv minut och man slipper traska omkring i oändliga hyllrader, istället gör man några klick på hemsidan och så har man snart alla böcker man önskar tillgängliga. Nya som gamla. Och jag som innan mest trodde de hade massa gamla Tolstoj och Oliver Twist-likande uttummade böcker...

* Slutligen, avslutat julsäsongen (hur många människor jag till slut träffade och släppte in vågar jag inte tänka på!), lämnat in alla tillbehörigheter samt besökt parken privat. När jag lämnade parken sa jag hejdå till säsongåret 2009 och nu bara ser fram emot 2010. Vilket år det kan bli!

Min favorit har kommit hem och gjorde i helgen ett stopp både hos mig och i parken.

Innan jag säger hejdå helt och fullt till året (och deceniet) som helhet har jag några sista lugna dagar framför mig. Först jul som jag visserligen kunnat hoppa över men huvudsaken är att vara ledig, kunna ta sovmorgon, läsa böcker, tända ljus, vara med familjen, träffa alla här i Eskilstuna som jag inte träffat sen i somras och kanske besöka Stockholm för lite shopping med eventuella julklappspengar. Sen kör vi så det ryker. 2010 kommer bli mitt år!

Inga kommentarer: