onsdag, december 02, 2009

Sommarfest mitt i vintern

Anledningen till spolarna i håret igår var för att det nalkades jobbfest på kvällen. Eftersom sommaren gick så bra för våra två avdelningar ville cheferna bjuda på firande. Allt var ytterst hemligt, endast ett fåtal ledtrådar hade yppats, men jag hade turen att vara invigd bland de vetande då jag fick uppdraget att vara toastmaster tillsammans med A. Nu var väl inte hårfixandet just på grund av detta, hade klipp/slingtid hos frisören och passade således på att piffa till mig. Bra reslutat blev det, därför känns det rätt surt idag att jag själv inte har några bilder på hur det blev.

Efter glögg och tipspromenad (eller snarare ego-trip då alla frågor handlade om A och mig) bussades vi iväg till Berg 211 ute i Gamlestan. Bubbelmingel när vi kom, bjudbuffé och i vår uppgift som toastmastrar (eller toastmadame heter det väl för oss tjejer, men skit samma!) ingick säkerhetsföreskrifter a la flyg-modell, presentation av tipspromenadvinnarna och utdelning av säsongens utmärkelser. Därefter släppte alla mina nerver och jag kunde sparka av mig högklackarna och sätta på dansskorna och shaka gärnet fram till stänging. Naturligtvis vann jag bästa "schlagerdansen" Vad annars?

Stannade till sent och det var inte lätt att gå upp 9.38. Lite bitter var jag när jag ensam började tiiiiidigt. Att det blev sent kände jag hela dagen. Men ibland är det värt det!

Inga kommentarer: