onsdag, december 30, 2009

Idag vann jag!

Varje dag är det stor kamp mellan mig och bror om vem som ska ha det mobila bredbandet. Oftast vinner han eftersom jag sover mig igenom förmiddagarna och då knycker han det från mig och jag vaknar upp med långnäsa. Men idag vann jag och som det ska bloggas!

Sista veckan på året, tid för en nostalgiker som mig att se tillbaka på det gångna men samtidigt se fram emot möjligheterna på det kommande året. Nej vilken bullshit! Det har jag inte alls ägnat mig åt. Jag har bara njutit av att vara hemma och att vara ledig!

Att Eskilstuna är fint när det är helt vitt går inte att förneka!

Hälsade på mormor&morfars grav på julafton, hela kyrkogården var gnistrande fin av all snö.


Pepparkakscheesecaken jag hosat upp inför jul. Den var inte alls god. Jag blev så besviken!
Efter lugna julafton som blev mycket lyckad gick vi all in på juldagen. När Koffi tar med tequilan blir det inget annat. Samlades allihop hos Kristin och fortsatte natten vidare på lokal nere i centrum. Trots att vi fick betala extremt överpris i entrén och stället var fullt med yngre människor var det kalas. Jag var där med mina bästa vänner, musiken var helt ok, stämningen på topp, men det som var roligast var att bror var med! Annandagen var allt annat än ambitiös om jag säger så!

Bror var ytterst nöjd med sin mjuka julklapp. Såklart när han har världens bästa syster!

Klassiskt juldagskort - Koffi & Kristin

Bror - the king of dancefloors!

Kompis-brud #2 (fast kronologiskt nummer #1) under kommande 2010 -söta, fina Gabs.

I måndags bar det av till huvudstaden med bror för inte så mycket mellandagsrea utan shopping av pengar o presentkort vi fått i julklapp. Pratade med Bobban på väg hem senare på kvällen som sant kunde konstatera att jag fått ihop en hög med tjej-saker under shoppingturen; ny locktång (som verkligen gjorde riktigt fina lockar, äntligen!), ny hand/väggspegel, massa örhängen och en brosch, en bok och en ny axelväska. Allt för att invigas på nyår - det kommer bli ett strålande resultat!

Bror var som ett barn på Stadium. Det spelades innebandy och vi puttade golfbollar, även olika hockeyutrusningar var ett måste att prova.

Målvaktspose #2

Igår kväll blev det bowling med bror & far. Jag vann över bror första omgången, som visserligen kanske var den sämsta omgång jag någonsin spelat. Men jag kom igång under sista då jag fann ett mycket lättare, och Marika-anpassat klot. Fortsatte efteråt med Luftslottet som sprängdes. En bra kväll med andra ord!

Jag bjuder på det här dåliga resultatet. Huvudsaken är ju att jag vann över bror!
Idag blir det mest förberedelser inför nyår. Det ska handlas mat, kolla recept och kanske göra någon sås i förväg. Kvällen är dock vikt för hockey. Södertälje-Frölunda. Måndagens rekordmatchvinst skall upprepas i 08-land. Jag menar - Södertälje ligger ju ändå sist i tabellen. Det blir något av en promenadseger är min gissning!

Inga kommentarer: