tisdag, november 24, 2009

Valley Fair

Idag var det tänkt bli den stora shoppingdagen så jag tog bussen själv in till San Jose för att besöka Valley Fair, ett stort mall. Stort som det är så virrade jag runt några timmar och för att komma runt fick jag kolla kartorna flera gånger - trots att jag varit där tidigare.
Men det är något med mig, jag vet inte riktigt vad. Har jobbat och sparat pengar för rejäl usa-shopping men jag lyckas inte få till det den här resan. Det är inte det att jag inte hittar något, vilket jag kanske inte gör men det känns inte om att jag letar inte så intensivt heller. Av någon anledning har jag mer en Spara i mig för tillfället än Slösa fast pengarna innan varit öronmärkta till detta ändamål. Jag känner ingen lust för Abercrombie o co. Istället vill jag handla mycket och billigt, egentligen skitsaker från tex Wal-Mart såsom ännu mer schampo, smink och andra förbrukningsvaror, ja pryttlar helt enkelt. Antagligen kommer jag ångra mig när jag väl är hemma i Sverige. Men så här långt, jag känner ingen ånger för saker jag gått förbi och inte köpt heller. Det är något konstigt med mig.... (Det blev ett par nya svarta jeans, tröja, "blus" och ny parfym ändå)

En annan sak är annorlunda för att vara mig. Jag tar inga kort. Med kameran har jag kanske klickat fyrtio kort, iphonen har fått vara med lite mer men jag vet fasiken inte om det är någon speciell kvalité på resultatet. Av alla de bilder som tagits är jag med på kanske tre själv. Ännu ett mysterium.

Men tro inte att jag misströstar. Inte ett dugg. Istället kände jag idag en stor släng av lycka. Det var så mycket saker som kändes bra. Först på väg till Valley Fair då jag kände att allt var möjligt - vad det nu är kan vara, men bara känslan av att allt är möjligt. För det andra för att jag befinner mig i USA och att det går att sammankoppla med den första anledningen. Sist, men inte minst, livet kändes bra gött nu ikväll när jag efter maten låg i soffan o tittade på The City på On Demand (sicken jäkla bra grej, varför har vi inte sånt hemma i Sverige? Streama på Svt Play, Tv3play osv - puh. Ännu en sjukt bra sak med det här landet...) och åt resterna av en B&J-burk i brors närvaro, även om han pluggade på annat håll i lägenheten. Livet kändes optimalt vid den tidpunkten. Jag vill inte åka hem. Vem kan tänka sig att byta med mig?


Inga kommentarer: