lördag, november 21, 2009

Lite bildbevis

Första bilen, hel och fin innan "olyckan" - Appelproduktsmaskiner finns det gått om, nästan lika vanligt som godis- och läskmaskiner - i tisdags när vi besökte San Jose hade julföreberdelserna redan kommit igång, det var julgranar, julsånger och fototagande med tomtar - San Jose bjöd även på goda mangobakelser - "hemma" i Mountain View åt vi första kvällen på Sisslers där de hade min efterlängtade gucuamole och salsasås - brors roomie J ville prova något nytt men var inte helt nöjd när han kom hem med kotarmar istället för inävlor - massa SpongeBob-pryla finns det gott om - brors norska roomie A sätter standarden på inredningen!

Resultatet av stenskottet. Värre blev det inte, men tänk om hela rutan hade gått sönder där mitt på motorvägen. DET hade varit en start det!

Lunch från Jamba Jucie och min dag var gjord - trots värme är det ändå höst och träden är sjukt fina i alla färger. Hela röda träd ser man sällan hemma, de bruna vissna löven finns i mängder - Starbucksfika med sämre tillgång till wifi resulterade i att jag bet av mig alla min långa naglar i ren frustration, men gott och trevligt var det - ekorrar och skyltar med lediga lägenheter ser man överallt - bror är kompis med en tjej vars familj grundade den lokala läckerbiten It's-It, en glass likande sandwich, jag gillade den inte - även de svenska grabbarna följer flaggtrenden och bror åker naturligtvis ingenstans utan sin Frölunda-filt.

Resans hittills stora klipp, schamposhopping. Dessa produkter gick totalt på ca 400 kr - för det får du 1½ flaska från Redken hemma i Sverige. Jag gillar't!!

Inga kommentarer: