fredag, augusti 28, 2009

Två dagars-vecka

"Måndag" idag och "fredag" imorgon, på den verkliga fredagen. Man vill ju inte vara den som är den så jag gör tvärtemot alla andra, jag jobbar två, är ledig fem. Gött så. Bröllop i helgen är anledningen. Jag är superpepp men samtidigt lite nervös. Jag ska ju ändå få se B som jag känt i mer än sex år g i f t a sig liksom. Det är galet stort. Och en ära att få närvara.

Kvällens nyhet, en bra till en början, blir allt mer ett "jaha" när man tänker på det: spotify lanserar app i iphonen. Visst, kul att kunna lyssna på vad när som. Men det kommer kosta och så jäkla bra är det ändå inte när alla artister inte finns där. Dessutom kan man inte fortsätta lyssna om man vill göra något annat, till exempel surfa på nätet, då bryts det. Med dessa tre nackdelar känns det som att jag lika gärna kan vara utan det. Men tanken var ju god.

Imorgon gäller bröllopsshopping och lunchdejt med W som äntligen kommit hem. Ännu ett tecken på att sommaren gått ruskigt fort. Han åkte ju typ...igår. Men nu är han hemma. Skönt!

Min parhäst, den där W!

Inga kommentarer: