torsdag, augusti 13, 2009

Sommardofter

God morgon mina duvungar! Att känna sommarregn landa på varm asfalt ger ju en underbar doft. En riktig nostalgisk och minnesbildande doft som ger mig behagliga rysningar. Om det börjar regna sådär kraftigt när man ligger och sover går det oftast trots ljuden att somna om. Det är ju liksom ett lugnande ljud.

Annan härlig doft är nylagd asfalt kan jag tycka. Däremot är jag inget fan av att höra smällar och skrap när det ska läggas såhär på morgonkvisten! Och verkligen inte när jag har sovmorgon!
Det är inte lätt att bo långt ner i ett hus, alltså nära ljudkällaren. Kostnaden för doften blir då alldeles för hög. För jag kan verkligen inte somna om när detta spektakel pågår utanför mitt fönster. Gaaah!

Tur att MTV spelade Britney när jag väl kom upp så att dagen ändå kan få en bra start!

Inga kommentarer: