måndag, augusti 10, 2009

Så var det helg igen

Nu får jag pusta ut lite grann. Inga ansträngade planer, tänker spendera så mycket tid som behövs i sängen, shoppingtur med klassisk fika med Tussen imorgon och en mysig egentid med nya Elle som landade på hallgolvet idag. Thank God it's Friday!

Men jobbveckan slutade bra. Sista ordinarie kassa-tid för säsongen och detta i södra. Tjejsnack och info-häng som sig bör. Dock var godiset som inhandlades på sista rasten ingen bra idé, tre bitar in i påsen kände sockerchocken från igår av sig. Koman kommer nog infinna sig en bra tid framöver känner jag på mig. Bra så!

Gårkvällen då. Sjukt trevligt sätt att avsluta en vecka. Trevligt sällskap, trevlig frågesport (jag vann!) och tanken innan hetsätandet började, en riktigt trevlig plan att ha bakfest. Väntan var lång, men efter tio minuter blev vi inte speedade och taggade utan sömniga och halvt spyfärdiga. Men gott var det, allt jag smakade. Och då orkade jag inte med sju-åtta sorter! Sorg, men kanske bäst så för herre j***ar vad saker fanns att hugga in på. Kan vi ha varit femton stycken var det då femton olika tårtor och kakor. Men vi lär knappt orkat oss igenom en tredje del av utbudet. Därav sockerberusning när jag kom hem. Och detta är något min magen lider oerhört av även idag. Imorgon blir det kaninmat som sallad, bulgur, hälsosamma fiskar som lax och andra nyttigheter. Men nu ska vi inte låta det lägga någon sorg över den kommande helgen!


Inga kommentarer: