onsdag, juli 15, 2009

Sthlm - Britney - Gröna Lund

Så, äntligen lite tid vid en riktig dator. Skönt att kunna facebooka och blogga på riktigt och inte med en liten mobil.
Uppdatering då. Kom till sthlm i söndags, Nivvan och jag mötte upp Piglet för salladslunch på Fresco. Därefter styrde vi stegen mot Gallerian där yoghurtglassen väntade. Och det var värt väntan!
På kvällen var det förfest med Stjärnan och hans gäng ute i Hägersten. Tror jag det var. Fick uppleva en ny del av huvudstaden i alla fall. Under förfesten spelades naturligtvis väldigt mycket Britney, och vilka var vi att klaga?

Festen fortsatte inne i stan, så influerade av en Brittan-förfest kunde vi inte hålla oss från att underhålla övriga passagerare i vagnen in med vår egna tolkning av hennes alla låtar. Jaja, reportoaren var inte bred och kvalitén knappast hög men så länge man inte säger till får man skylla sig själv om man inte är nöjd med den gratis-underhållning vi erbjöd! Enligt oss själva var vi ju naturligtvis bäst. Såklart!


Resans höjdpunkt - Britneykonserten (om någon nu missat det!) Jag förstår trenden i att sälja ut arenanamnet till diverse företag, men face it - kommer vi verkligen kalla bollen Ericsson Globe? Don't think so!

Efter lång, lång väntan var det dag. Efter en dj som spelade vad som Nivvan nu utsett till resans låtar (kommer senare, mina youtubeklipp blir ni inte av med, nej!) kom lite cirkusartister upp och sen var det dags för Perez Hilton att presentera själva freakshowen med huvudpersonen.

Så, vad tyckte (främst) jag om konserten då? Jo alltså, det var ju verkligen kul att se Britney i egen hög person även om det var på avstånd. Hade ändå ganska bra platser, rakt i mitten i alla fall. Nära är väl relativit.
Det som gjorde att konserten knappt fick godkänt var att hon mimade rakt igenom, även i Everytime som vi först trodde var live. Inte föga förvånande egentligen, men bara en tanke.
Hon hade dålig publikkontakt tyckte många, det var för rörigt, för många klädbyten, för mycket pauser överhuvudtaget där hon lät fokus ligga på förinspelade klipp som visades på skärmen, eller att dansarna och cirkusartisterna tog över. Visst, det var en freakshow. Sen var vår sektion tyvärr väldigt stel och inte speciellt dansant och det var först vid finallåten Womanizer folk ställde sig upp och vi kunde följa efter (man vill ju inte vara själv först och skymma sikten för andra).
Totalupplevelsen var ändock positiv och jag ångrar inte trots kommentarerna ovan att jag gick. Expressen gav konserten en geting, Aftonbladet tre plus, själv lägger jag mig i mitten och ger det en tvåa. Som sagt, glad att jag gick och att jag var där, men inget jag skulle slänga mig på för att köpa biljetter till extrakonserten.

Cirkusdiriktör Britney.

Förinspelade videofrekvenser. Minst två eller tre hela låtar visades på detta sätt.
Brittan behövde ju naturligtvis sina pauser...

Finalen Womanizer, sen sprang hon ut ur Globen.


Idag var jag tillsammans med min bror på Gröna Lund, man måste ju passa på att utnyttja sina personalförmåner. Mycket reklam har man ju sett om detta schabrak och herre min skapare, den var banne mig galen. Som med alla coola grejer tar åkturen slut för fort och kötiden för lång, men nu har jag gjort det!


Men jag är inte den som är den - jag var nöjd ändå!

Inga kommentarer: