tisdag, juli 21, 2009

Sista-semesterdagen-ångest

Då var den dagen här och det är bara att konstatera bittert att semestern är över. Och med den sommaren känns det nästan som. Helt fel, jag vet, halva sommaren är ju faktiskt kvar men det är lätt att glömma bort när vädret är dåligt och att det inatt nästan var läge att byta tillbaka till duntäcket. Men nu ska vi inte gå händelserna för mycket i förväg. Men jag vill verkligen inte börja jobba igen, slapparlivet hade jag kunnat tänka mig minst ett par veckor till tills jag börjar sakna jobbet och rutinlivet igen. Riktigt där är jag inte, två veckors semester är inte helt tillräckligt.

Planen för dagen är i alla fall att vara ototalt osocial och allmänt slapp och slö. Människor, underbara sådanna, har jag träffat många de senaste veckorna och under den kommande arbetsveckan kan jag nog räkna med att träffa en tio-femton tusen människor, så jag behöver lite egentid. Och lite egen kärlekstid också för den delen, vilket kommer innebära en mindre promenad för p.k-kulorna och därefter en bytta B&J - just because I'm worth it! Lägg till att se klart första säsongen av Dynastin, se ikapp lite tvserier, läsa min nya tjocka bok samt kolla igenom HM's höstkatalog som just damp ner i brevlådan.

Imorgon börjar en ny period i livet, efter-semester-perioden, och med det inget semester-moff. Dags att börja tänka på beach 2013. Men det är långt dit och jag vill bara njuta av denna dag så mycket som möjligt, jobb känns som sagt icke lockande (thank God jag ändå har stängning imorgon vilket betyder mjukstart och sovmorgon. Nästan som ännu en ledig dag, men bara nästan)

Inga kommentarer: